סמכות הורית – מאי היא?

רב הזדמן למקום אחד. גזר תענית ןלא בא מטר.
ירד לפניו (בתפילה) שליח הציבור,
אמר 'משיב הרוח' נשב רוח
אמר 'מוריד הגשם'
בא מטר.
אמר לו: מה מעשך?
אמר לו: מלמד דרדקים אני ומלמד מקרא לבני עניים כבני עשירים, וכל מי שאינו יכול לשלם, איני לוקח ממנו דבר.
ויש לי בריכה של דגים, וכל מי שפשע (שפרוע ואינו קורא) ? אני משחד אותו בהם ומרגיע אותו ומפייס אותו עד שבא וקורא.

מסכת תענית, דף כד עמוד א

בקטע שלפנינו מוצגים שני סוגי סמכות. מחד, אנו מתוועדים לסמכותו של רב, הוא מגיע לעיירה, גוזר גזירות וקובע את סדר היום בעיירה.
ומאידך, מתייצב שליח ציבור, מלמד הדרדקים ומצליח להמטיר גשמים בזכות שימושו המיוחד בסמכותו.
הערכים המובילים את ה"מלמד" בהובלתו הינם שוויון ערך ומציאת הפתרון המתאים לכל ילד, השוחד ב"דגים". הוא מציע סמכות יותר רכה, קשובה וגמישה.
בקבוצה עסקנו בסוגיית הסמכות ההורית ושאלנו אילו סוגי סמכות היא צריכה לכלול ומה המינון המתאים לכל הורה בין האופנים השונים בהם מתבטאת סמכותו.

תוכן זה נילמד בקבוצת הורים בית מדרשית המתקיימת בימי ראשון בשעה 20:30 , בשיתוף פעולה של מכון אדלר ובית מדרש אלול. 
Be Sociable, Share!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>